• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Lönt att försöka, "fjäska" om att få 60 000 ytterligare??

Conrad

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
16 Januari 2019
Meddelanden
181
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Hej!
Har ett skitlån (kass ränta enligt mig, 14%) hos remember på 350 000, sökte samlingslån igår, blev erbjuden fullt belopp av två aktörer..de hade dock samma skitränta som remember.
Men blev även erbjuden av Forex till "skaplig" ränta (6 procent), dock bara 290 000. Är det någon idé alls att ta personlig kontakt med Forex och "fjäska" om att få 60 000 ytterligare? Antar att det är kört..men..Någon som lyckats?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gtuik

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
27 Februari 2017
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Hej!
Har ett skitlån (kass ränta enligt mig, 14%) hos remember på 350 000, sökte samlingslån igår, blev erbjuden fullt belopp av två aktörer..de hade dock samma skitränta som remember.
Men blev även erbjuden av Forex till "skaplig" ränta (6 procent), dock bara 290 000. Är det någon idé alls att ta personlig kontakt med Forex och "fjäska" om att få 60 000 ytterligare? Antar att det är kört..men..Någon som lyckats?

Jag tror definitivt på att ringa Forex och fråga om du ändå ska lösa det . Dom kan ju sätta lösenkrav på allt så då behöver dom ju inte betala ut .
 

Klister

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
5 Februari 2020
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
74
Poäng
227
Hej!
Har ett skitlån (kass ränta enligt mig, 14%) hos remember på 350 000, sökte samlingslån igår, blev erbjuden fullt belopp av två aktörer..de hade dock samma skitränta som remember.
Men blev även erbjuden av Forex till "skaplig" ränta (6 procent), dock bara 290 000. Är det någon idé alls att ta personlig kontakt med Forex och "fjäska" om att få 60 000 ytterligare? Antar att det är kört..men..Någon som lyckats?
Jag håller med föregående talare, ring och prata med dom.
Vad hade du för förutsättningar?
 

Kalaskulan

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
20 Februari 2020
Meddelanden
273
Mottagna reaktioner
237
Poäng
407
Jag hade också ringt. Med så stor skillnad i ränta kanske du kan ta 290 nu och försöka fixa 60 längre fram och då ev. till sämre ränta. Alt. höja upp lånet på 290 efter ett halvår.
 

Conrad

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
16 Januari 2019
Meddelanden
181
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Jag hade också ringt. Med så stor skillnad i ränta kanske du kan ta 290 nu och försöka fixa 60 längre fram och då ev. till sämre ränta. Alt. höja upp lånet på 290 efter ett halvår.

Vet inte riktigt hur det funkar. Har lösenkrav på hela summan och även om jag löser för 290 så har jag 60 kvar på remember. Vad jag förstår så sänker heller inte remember månadskostnaden vid större inbetalningar (?), så det skulle innebära att jag har kvar min månadskostnad för de 60 000 som är kvar plus det nya lånet?
 

Kalaskulan

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
20 Februari 2020
Meddelanden
273
Mottagna reaktioner
237
Poäng
407
Hmm. Vet inte heller riktigt hur det där funkar. Kanske Forex kan låna hela summan med lösenkrav. Det borde vara den bästa lösningen.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Hos Remember får man numera sänkt månadskostnad när man gör en större inbetalning. Det var i alla fall vad jag fick höra av en på deras kundtjänst. Jag förespråkar inte att dela upp lånen när man bara har ett lån men i och med att räntan du blev erbjuden hos Forex är mer än hälften så låg och dessutom med rak amortering så hade jag tagit Forex nu för att betala av en del hos Remember och sen göra en ny ansökan om 6 månader och hoppas på att Forex höjer upp lånet så att du kan baka in resten av Remember.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Du skriver att du har hög belåning läste jag nu. Finns det inga andra lån eller krediter du kan baka ihop med Forexlånet?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp